سفارش مسقیم سوغات شمال با بهترین کیفیت

صفحه اصلی / معرفی گیلان / مناطق گردشگری / بوستان ملت رشت – معرفی باغ سیاه

بوستان ملت رشت – معرفی باغ سیاه

بوستان ملت رشت

یکی از معروف ترین بوستانهای رشت واقع در مرکز شهر در جوار بلوار شهید انصاری و احمد زاده بوستان ملت رشت می باشد. وسعت این بوستان حدود ۱۲ هکتار می‌باشد و روزانه تعداد قابل توجهی از هم‌وطنان به این پارک مراجعه کرده و از امکانات آن استفاده می‌کنند. یکی از نکات جالب این پارک، مراجعه مردم جهت ورزش صبحگاهی است که این پارک را به این سبب، بسیار معروف کرده است. با سوغات سرای گیلان همراه باشید.

آدرس: گیلان، رشت، سه شهر رشت، بلوار شهید انصاری، سه‌راه کانادا

بوستان ملت یا باغ سیاه

پارک ملت شهر رشت در زمان قدیم یک باغ متروکه بود که در بین اهالی شهر به نام سیاه باغ شناخته ‌می‌شد. شاید یکی از دلایل این نام‌گذاری، وجود درختان بلند و قدیمی است که فضایی داخلی این باغ متروکه را تاریک می‌کرد. همچنین شاید در فصول بهار و تابستان، رنگ سبز درختان کاج این باغ که حالا جزئی از بوستان ملت هستند، به سیاه تغییر رنگ می‌دهد و این دلیلی بر این نام‌گذاری است. درختان کهنسال و بلند باغ متروکه گذشته نیز هم‌اکنون در بوستان قابل مشاهده است.

بوستان ملت رشت 1

امکانات بوستان ملت

بوستان ملت شهر رشت یکی از پارک‌های بسیار مجهز استان گیلان محسوب می‌شود که در اکثر روزهای سال، بازدیدکنندگان زیادی را در خود می‌بینید. در ضلع شرقی پارک زمین‌های ورزشی مختلفی برای ورزش‌های فوتبال، تنیس روی میز، والیبال، بسکتبال و غیره ساخته شده است. وسایل ورزشی همگانی متنوع و نیز مسیرهایی برای پیاده‌روی و دویدن در این پارک وجود دارد که این مسیرها هم از طرفداران خاص خود برخوردار هستند.

مکان انجمن نجوم ثاقب استان گیلان در پارک ملت رشت واقع شده و در سال ۱۳۸۱ نخستین ساعت آفتابی آنالماتیک ایران در این پارک نصب گردید. همچنین در سمت چپ ورودی بوستان، یک خانه سنتی روستایی بسیار زیبا ساخته شده است. از این خانه به‌عنوان مرکز اطلاع‌رسانی گردشگران استفاده می‌شود و مکانی برای برگزاری برخی از جشن‌ها و مناسبت‌ها است.

خانه روستایی بوستان ملت رشت



آب نمای موزیکال بوستان ملت

از دیگر امکانات رفاهی که در پارک ملت رشت وجود دارد می‌توان به سرویس‌های بهداشتی، آلاچیق، نمازخانه، بوفه، فضای بازی کودکان و غیره اشاره کرد. یکی از امکانات جذاب این بوستان آبنمای موزیکال در فضای ۵،۵۰۰ مترمربعی و داخل برکه قرار دارد. این آبنمای موزیکال، منجر به بازدیدکنندگان بسیاری در شب می‌شود. علاوه بر همه‌ی این امکانات، سینمای ۶ بعدی نیز در این پارک، تاسیس شده است.

آب نمای موزیکال بوستان ملت رشت

عکس هایی از این بوستان زیبا

بوستان ملت رشت 2

بوستان ملت رشت 3

بوستان ملت رشت 3

بوستان ملت رشت 4

بوستان ملت رشت 5

بوستان ملت رشت 6

بوستان ملت رشت 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شعبه آنلاین کسب و کار
لوگو سوغات سرای شمال

درخواست سوغاتی

اگر دنبال محصولی هستید که در سایت پیدا نکردید اصلا جای نگرانی نیست.

شما میتوانید محصول مورد نظر خود را از ما بخواهید.

کافیست تا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید